Treceți la conținutul principal

Eşti elev şi îţi plac provocările? Participă la Brio Challenge - prima olimpiadă digitală de matematică din România! Află şi ce premii poţi câştiga

Eşti pasionat(ă) de matematică? Îţi plac socotelile, visezi formule matematice, algebră, geometrie, trigonometrie şi eşti expert(ă) în probabilităţi? Atunci eşti în locul potrivit, la momentul potrivit să afli cea mai tare veste: poţi participa la Brio Challenge - Olimpiada digitală de mate pentru a-ţi testa limitele şi cunoştinţele.

Eşti curios să afli mai multe informaţii despre Brio Challenge?

Concursul de matematică “Brio Challenge” este o competiție şcolară digitală avizată de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, aflată la a doua ediţie, care se adresează tuturor copiilor pasionaţi de matematică din clasele primare (I-IV), clasele de gimnaziu (V-VIII) și clasele de liceu (IX-XII), cu acordul părinților şi care se desfășoară în 3 etape de concurs, după cum urmează:


Cum se face înscrierea în concurs?

Înscrierea în concurs este gratuită și se realizează doar în prima etapă menționată în prezentarea generală. După realizarea înscrierii, participanții vor primi automat 2 credite gratuite, unde 1 credit = 1 test. Dacă participanții doresc să dea mai multe teste, pentru a înscrie cel mai bun puntaj, atunci pot achiziționa un abonament sau pachet Brio:

• Pachet de 10 credite (unde 1 credit = 1 test) - 25 RON
• Pachet de 20 credite (unde 1 credit = 1 test) - 40 RON
• Pachet de 50 credite (unde 1 credit = 1 test) - 100 RON

Cu acordul părinților, copiii se pot înscrie în concurs prin completarea formularului de înscriere prezent pe www.brio.ro/challenge, completând și urmând pașii specificați în cadrul paginii de concurs. După ce înscrierea a fost realizată, participantul poate să înceapă testarea (după ce s-a logat, în prealabil, în contul său), selectând TESTARE BRIO CHALLENGE. În primele două etape pot fi date oricâte teste dorește participantul, însă în competiție va putea înscrie scorul unui singur test, cu cel mai mare/punctajul dorit. În etapa a 2-a vor trece DOAR participanții care obțin peste 80 de puncte.
Brio Challenge concurs
În cazul în care participantul dorește să înscrie mai multe teste, se va lua în considerare un singur test, cu cel mai mare scor și cel mai bun timp.
În etapa finală vor ajunge DOAR participanții cu cele mai bune 10 scoruri de la fiecare clasă, I-XII. În cazul în care există mai mulți participanți cu scorul ultimului admis în Etapa Finală, departajarea se va realiza în funcție de timpul utilizat pentru finalizarea testului. Participantul care a obținut cel mai scurt timp va trece în Etapa Finală.

Ce premii sunt oferite?

Cei mai talentaţi elevi vor fi şi recompensaţi cu premii după cum urmează:

12 × Premii Campioni
Laptop-uri Huawei MateBook
+ abonament 1 an Brio Unlimited
+ card cadou cumpărături (900 RON)

24 × Premii Vicecampioni
Console Xbox
+ abonament 1 an Brio Plus
+ card cadou cumpărături (500 RON)

84 X Premii finaliști
Card cadou cumpărături (300 RON)
+ abonament 6 luni Brio Start

Toate cardurile cadou de cumpărături sunt oferite de Kaufland.


Ce îşi propune concursul?


✅să încurajeze şi să promoveze dezvoltarea competenţelor analitice ale elevilor prin crearea unei gândiri algoritmice;
✅să încurajeze dezvoltarea aptitudinilor de utilizare a canalelor digitale de comunicare;
✅să crească nivelul de încredere al elevilor și să-i familiarizeze cu testele și concursurile naționale;
✅să familiarizeze elevii cu testarea standardizată și tot ce presupune aceasta: testarea cunoștințelor, urmărirea raportului de evaluare în vederea creșterii performanței școlare și retestarea pentru urmărirea progresului.

Brio Challenge concurs


Prima mea Olimpiadă la Matematică

 Ani de liceu... când la mate dai de greu. Cam asta îmi spuneau mai toţi cunoscuţii mei în clasa a VIII-a, cu câteva luni înainte de susţinerea examenului de capacitate, o perioadă destul de agitată pentru mine din prisma faptului că trebuia să iau o decizie importantă pentru viitorul meu, poate cea mai importantă de până atunci - alegerea drumului pe care aveam să îl urmez în următorii patru ani.

Mi-a plăcut şcoala şi mi-a plăcut să învăţ lucruri noi, am fost ghidată mereu de setea de cunoaştere. Însă, ca în orice situaţie, pe lângă aspectele pozitive, existau şi aspecte negative. Toceam. Cred că nu există persoană care să nu cunoască acest termen. Învăţam pe de rost, mecanic, iar în unele situaţii, dacă cineva mă întreba o informaţie peste două săptămâni, posibil să nu mai fi ştiut răspunsul. Aşadar, conştientizând minusul pe care îl am şi dorind să îmbunătăţesc acest aspect, am hotărât să aleg calea cea mai grea, aşa cum am făcut mereu în viaţă. Am renunţat la profilul uman în favoarea unui profil de matematică-informatică. 

Brio Challenge concurs

Prima mea Olimpiadă la Matematică, în clasa a IX-a a fost una dintre cele mai interesante experienţe pe care le-am trăit în perioada liceului. Eram cumva temătoare de ce urma să se întâmple, dar mă pregătisem suficient pentru că doream să îmi depăşesc limitele şi să arăt că pot. Aveam şi câteva participări la concursul Cangurul la care obţinusem rezultate notabile, însă o Olimpiadă este o mare responsabilitate. Ţin minte că am intrat în clasă şi m-am aşezat într-o bancă aşteptând să începem. Văzându-mă că sunt puţin panicată, o fată s-a apropiat de mine şi mi-a spus:

- Eşti boboc, aşa-i? Nu te teme. Matematica este o ştiinţă exactă. Dacă stăpâneşti bine regulile şi ştii cum să le aplici, totul e floare la ureche! Curaj! Şi dacă vei obţine notă mică, nu te descuraja! Continuă să participi şi doar aşa vei evolua!

Vorbele acelei fete parcă au activat în mine tot ce era mai bun. M-am concentrat să obţin un rezultat bun, iar pentru prima participare am fost foarte mulţumită.

Câteva zile mai târziu, în revista şcolii, am zărit o poză cu fata care mă încurajase în sala de clasă. Era în clasa a XI-a şi de două ori campioană la nivel naţional la Matematică. Am zâmbit şi totodată i-am mulţumit încă o dată în gând pentru încurajările de dinainte de examen.

Dacă aş avea posibilitatea să fiu din nou elevă şi dacă aş putea participa la Brio Challenge m-aş întoarce în clasa a IX-a. De ce? 

👉Pentru că aş vrea să particip de cât mai multe ori în decursul celor patru ani.
👉Pentru că dintotdeauna mi-a plăcut competiţia.
👉Pentru că îmi testez cunoştinţele şi aşa aflu unde mă situez şi ce mai am de îmbunătăţit.
👉Pentru că mi se pare o oportunitate ideală să îmi consolidez materia şi cunoştinţele odată cu parcurgerea acestor teste.


Cum m-au ajutat concursurile la matematică în formarea mea?


Aveam să găsesc răspuns la întrebare în ultimul an de liceu când trebuia să mă pregătesc pentru Bacalaureat şi pentru admiterea la Facultate. În toţi acei ani, matematica mi-a dezvoltat capacitatea de analiză şi sinteză, iar avantajele pe care mi le oferise erau de nepreţuit:

👉îmi organizam timpul mult mai uşor;
👉foloseam schiţe pentru a învăţa;
👉mi-a antrenat memoria, iar ca rezultat a apărut capacitatea mai mare de reţinere;
👉m-a ajutat să fiu atentă la detalii;
👉 m-a ajutat să înţeleg că pentru orice problemă există o soluţie, o rezolvare;
👉 am învăţat cum să triez informaţia şi să reţin esenţialul din fiecare situaţie.

Aşadar, participarea la orice concurs atrage după el şi beneficii, chiar dacă rezultatele nu sunt de fiecare dată cele pe care vi le doriţi. Performanţa se clădeşte treaptă cu treaptă învăţând, aplicând, încercând să găsiţi soluţii şi căile cele mai uşoare de soluţionare, dar şi concurând cot la cot cu cei mai buni. 

Voi în ce clasă v-aţi întoarce dacă aţi putea participa la Brio Challenge?


Sursă foto: brio.ro + pagina de Facebook brio.ro

Comentarii