Mă numesc Magda şi sunt masterandă în ultimul an la specializarea Marketing Strategic şi Marketing Digital. Practic, mă aflu în punctul în care trebuie să îmi susţin lucrarea de Disertaţie. Pe lângă prezentarea unei lucrări scrise, intervine şi partea practică – realizarea unui proiect care să însumeze şi să releve toate cunoştinţele pe care le-am dobândit în anii de studiu.
Să fiu sinceră, ma gândesc la acest proiect încă de când eram pe băncile Facultăţii. Am fost dintotdeauna genul de persoană care nu şi-a propus să termine o şcoală doar pentru a obţine o diplomă pe care ulterior o va uita într-un sertar, ci mi-am dorit să învăţ cât mai multe lucruri pe care ulterior să le pot pune în practică. Aşa că, încă din anul I de Master am început să pun bazele proiectului despre care voi vorbi în cele ce urmează, proiect care s-a transformat ulterior pentru mine într-o sursă de venit.
- Magda, poţi intra în sală!, se aude vocea unui profesor.
Îmi scutur degetele aproape amorţite de emoţii şi intru cu încredere în sală cu laptopul la subraţ şi cu un teanc de materiale informative în cealaltă mână. În sală, cinci profesori aşteaptă cu mare interes prezentarea proiectului.
- Bună ziua, stimaţi profesori! Mai întâi de toate, daţi-mi voie să vă împart nişte materiale informative care vor veni în completarea prezentării pe care am pregatit-o în Power Point.
- Mulţumim, Magda, bună idee! spune una dintre profesoare. După cum bine ştii regulile jocului, dacă ceva nu ne va fi clar, noi te vom întrerupe şi vom încerca să clarificăm situaţia în încercarea de a afla mai multe detalii. Mult succes în prezentarea proiectului!
- Mulţumesc!
Aşadar, ideea care stă la baza proiectului meu a luat naştere din dorinţa de a economisi făcând cumpărături. În urmă cu doi ani, m-am trezit într-o lună că nu am bani să achit taxa la cămin, toate din cauza faptului că investisem prea mulţi bani în cumpărături online fără să mă mai gândesc şi la celelalte obligaţii pe care le aveam. Am încercat diverse metode pentru a economisi, dar fără succes:
- reducerea frecvenţei de a face cumpărături (am rezistat maximum 4 zile, apoi am început din nou navigarea pe site-uri şi m-am întors la vechiul meu obicei de a face achiziţii aproape zilnic);
- am încercat să ţin o evidenţă a cheltuielilor zilnice (după prima lună, m-am predat, nu de alta, dar dacă mai continuam mult aveam să ajung la tahicardie din cauza sumelor cheltuite. Am ajuns să fiu perfect de acord cu zicala: ce nu ştii, nu te afectează!);
- bani pentru zile negre ascunşi printre filele cărţilor (în fiecare zi citeam, deci de fiecare dată dădeam de ei);
- economii lăsate pe card, însă de fiecare dată când mergeam la cumpărături, din obişnuinţă scoteam cardul şi plăteam, după care exclamam deznădăjduită: "Oh, nu din nou... S-au dus şi economiile pe luna asta!";
- bani strânşi în puşculiţă, însă de fiecare dată aveam nevoie "de ceva mărunt"... până o goleam de tot.
La un moment dat mi-am spus: gata, e de ajuns! Fără risipă, #farabaniaruncati! Acela a fost punctul de plecare pentru ideea proiectului meu care ulterior s-a materializat în CashClub - o platformă de cashback gratuită pentru care nu se percepe vreo taxă de înscriere sau folosire. Probabil vă veţi întreba la ce poate folosi o astfel de platformă, însă vă voi lămuri în cele ce urmează.
Ce este CashClub şi cum se foloseşte?
Cu toţii cred că ne dorim să ştim mai multe informaţii înainte de a apela la un serviciu, de a face o nouă achiziţie sau înainte de a începe să folosim o platformă care ne promite acel ceva care ne va facilita viaţa şi care ne va aduce beneficii. Cu cât avem mai multe informaţii clare, concise, credibile, cu atât vom căpăta mai multă încredere în respectivul produs sau serviciu. CashClub a luat naştere din dorinţa de a economisi - o acţiune pe care cu siguranţă fiecare dintre noi doreşte să o aibă în considerare atunci când face cumpărături.
Ideea platformei de cashback este simplă: utilizatorul nu trebuie decât să instaleze o extensie de browser sau aplicație de mobil și apoi poate să facă cumpărăturile online la preţuri mult mai bune decât în magazin, așa cum face în mod obișnuit când cumpără electrocasnice, haine, cărți, mobilier pentru casă, cadouri, chiar și piese auto.
Fiecare utilizator va putea primi un procent înapoi din valoarea cumpărăturilor, între 1% și 30% cashback. Ce înseamnă asta? Cash în contul CashClub al fiecărui utilizator, iar retragerea se poate face în contul bancar la minimum 50 de lei acumulaţi. Practic faci cumpărături, iar o parte din suma investită îţi este restituită înapoi sub formă de cashback.
Utilizatorii au acces la o gamă variată de magazine, peste 800 de magazine partenere din România și din afara țării (se regăsesc în secțiunea “Magazine”) de unde îşi pot face cumpărăturile. Dintre magazinele partenere de unde se poate încasa cashback se remarcă: Booking.com, Decathlon, Noriel, Answear, AboutYou, Vivre, Flanco, FashionDays, Aliexpress, Orange, Cărturești, Libris, Hervis și multe altele.
Legat de aplicație, aceasta este disponibilă atât în Google Play, cât și în Apple Store şi se instalează în 2 minute.
- Magda, permite-mi să intervin. Se aude vocea unui profesor. Mie personal, când vine vorba de cumpărături, îmi place să am o evidenţă pe termen lung. Care ar fi avantajele folosirii acestei platforme pe durata unui an de zile, de exemplu?
- O întrebare foarte bună, mulţumesc! La un simplu calcul, dacă veţi face cumpărături în mod constant, luând în considerare şi valoarea cashback-ului care diferă în funcţie de magazine (1%-30%), cu banii primiţi înapoi în urma achiziţiilor făcute, la sfârşitul unui an aţi putea să:
✔ Să vă achitaţi o rată în avans la bancă, asta în cazul în care aveţi un credit.
✔ Să plecaţi câteva zile într-o vacanţă la munte.
- Mulţumesc! Notat! Poţi continua.
CashClub versus alte platforme concurente
Probabil o să mă întrebaţi ce este diferit la această platformă pentru că după cum bine ştim, nu este singura de acest tip existentă pe piaţă la momentul actual. CashClub se deosebeşte de alte platforme concurente prin:
✅Comparator de prețuri integrat în platformă, pentru a putea vedea în timp real cine și unde vinde mai ieftin.
✅Conceptul de afiliere pe persoană fizică, fără a fi nevoie să faci achiziţii. Practic, accesezi un magazin din platformă, dai click pe el, iar prin intermediul opţiunii Trimite linkul de mai jos unui prieten iar tu vei primi comisionul, copiezi link-ul şi îl poti distribui în orice mediu social media vrei. Dacă persoana care realizează o achiziţie de pe link-ul respectiv nu este posesoare a unui cont CashClub deja, vei primi comisionul. În felul acesta, ajungi să strângi mai mult comision din achiziţiile altora decât din achiziţiile personale.
De asemenea, mai trebuie precizat faptul că platforma CashClub se remarcă prin:
✅Extensie de browser pentru Chrome. Extensia va deveni propria ta asistentă, care îți va aminti că poți primi cashback de fiecare dată când vrei să cumperi ceva din magazinele partenere.
✅ Aplicație mobil iOS și Android pentru acces rapid și comoditate în utilizare.
✅Cel mai nou program de referral din România care are șanse mari să devină un “prieten virtual” la nivel național pentru milioane de cumpărători în mediul online.
- Magda, scuză-mă, dar trebuie să intervin pentru că acest ultim detaliu nu îmi este prea clar, se aude vocea unui alt profesor. Poţi să fii puţin mai explicită, la ce se referă acest program de referral?
- Mulţumesc pentru întrebare! O să vă şi arăt în timp ce vă explic. Este de ajuns să accesăm “Contul meu”, secţiunea Invită-ţi prietenii și să copiem linkul.
- Magda, o singură întrebare am şi eu, se aude din nou din sală. Să pornim de la premisa că reprezint un brand. De ce m-aş afilia prin CashClub? Ce avantaje am?
- Răspunsul este unul foarte simplu: pentru promovare, pentru imagine, pentru trafic, pentru obţinerea de vânzări suplimentare. Acestea sunt scopurile oricărui brand în definitiv.
- Mulţumim pentru prezentare! Ca o concluzie, referitor la această platformă, este un proiect într-adevăr foarte complex şi de un real ajutor pentru toţi cei care vor să facă economii. Cred că va fi de ajutor pentru multe categorii de vârstă, în special studenţilor care trebuie să îşi drămăluiască fiecare bănuţ de la o lună la alta. Recunosc că mi-am făcut şi eu cont în timp ce ai prezentat şi tot ce pot să spun este că platforma se remarcă prin uşurinţa de navigare, un punct forte fiind accesibilitatea. Felicitări pentru proiect şi pentru prezentarea detaliată, pe înţelesul oricui!
Momentul prezentării proiectului a trecut cu brio, platforma este un succes şi într-o continuă expansiune, însă o curiozitate îmi tot umblă prin minte: voi ce metode de economisire folosiţi?
Articol scris pentru SuperBlog 2021. Sponsor: CashClub.ro
Notă informativă: Poveste adaptată în raport cu provocarea lansată de SuperBlog.
Comentarii
Trimiteți un comentariu