Treceți la conținutul principal

E bucurie, e feerie... E-sarbatoare! Ţi-ai ales bradul artificial pentru Crăciun?

E iarnă şi afară viscoleşte fără oprire. Arunc un ochi pe geam, iar peisajul este parcă desprins din poveştile Fraţilor Grimm. Cerul împrăştie peste tot fulgi mari de zăpadă, brazii sunt acoperiţi de o mantie albă, iar din vârful muntelui, liniştea care se aşterne şi care e perturbată din când în când de şuieratul vântului mă poartă pe aripile visării. Mama frământă cozonaci de zor şi împleteşte colaci în timp ce pe fundal se aud colinde creştine. Tata decorează masa împrăştiind peste tot coji de portocale abia desfăcute.

De câţiva ani avem un bradut artificial iluminat cu leduri pe care îl împodobim în fiecare an de Crăciun. Fug repede să aduc nişte lemne din şopron pentru a le pune pe foc şi ne adunăm toţi cei din familie în jurul bradului pentru a-l împodobi. 

Este magica noapte de Ajun când cerurile se deschid, conform datinei străbune, iar fiecare om îşi poate pune o dorinţă. Pe post de globuri, vom atârna conuri de brad, iar în vârful lui vom pune o stea care este moştenită de mama de la bunica şi tot aşa. Patru generaţii s-au bucurat de strălucirea ei. Conform tradiţiei pe care ne-am creat-o, cel mai mic din familie pune steaua în vârf... în cazul nostru, dreptul îi revine surorii mele mai mici. Şi în timp ce tata o ridică să înfigă steaua în vârf, un icnet de bucurie se aude pe fundal:

- Iupiii... Moţule, vleau o bucătălie cadou de Clăciun. Te log, am fot cuminte...

- Mara, nu gândi cu voce tare. Nu o să se mai îndeplinească dorinţa. - o atenţionează mama.

- Ana, acum e rândul tău, îl aud pe tata.

Închid ochii şi cu tristeţe în suflet mă gândesc cum în fiecare an, în întreaga lume, în jur de 30 de milioane de brazi sunt tăiaţi. Tot ce îmi doresc este ca fiecare om să aibă în casă un brad de Craciun pentru a marca tradiţia, dar unul artificial. Şi în timp ce rostesc dorinţa şi o păstrez doar pentru mine, gândul îmi fuge în urmă cu 5 ani, în punctul cheie al luării uneia dintre cele mai importante decizii din familia noastră.

- Hai, Ana, mai cu viaţă! Trebuie să tăiem un brad şi să ne întoarcem repede acasă. Au anunţat cod roşu de ninsori.

- Vin, tata! Numai că înaintez cu greu prin troienele de zăpadă. Aşteaptă-mă...

Mă ia în cârcă să pot străbate mai uşor drumul anevoios şi într-un final ne apropiem de zona cu brazi. Tata mă dă jos şi îmi spune să aştept în timp ce el înaintează pentru a alege cel mai potrivit brad.

- Vai, ce frig este... Brrr... până şi acele sar de pe mine.

- Poftim, cine a vorbit? Tata, tu eşti?

- Ana, ţi-am spus să nu intri în pădure! Aşteaptă-mă la intrare, nu ţi-am spus şi nu te-am întrebat nimic!

- Ana... ce nume frumos şi ce fată gingaşă. De ce vrei să ne faci rău? Aşa cum şi tu ai o familie, şi eu am familia mea, chiar dacă sunt un simplu brăduţ.

Privesc de jur împrejur şi detectez vorbitorul. Un brăduţ cam la 1 metru durduliu de crenguţe verzi. 

- Ce m-am speriat... un brad vorbitor până acum nu am mai întâlnit.

- Sunt Louie şi nu vreau să mă despart de familia mea.

- Care este familia ta, dragă Louie? Pot să îi spun tatei să nu se apropie de voi.

- Aruncă un ochi în depărtare, şi cât vezi cu ochii, chiar şi cât nu poţi focaliza, de jur împrejur, tot ce vezi e familia mea. Întreaga pădure. De aici, din vârful muntelui şi de peste tot în lume. Cu toţii suntem fraţi. Împărţim acelaşi pământ, suntem mângâiaţi de razele aceluiaşi soare şi suntem ninşi de zăpada aceluiaşi cer. Pentru voi, oamenii, suntem doar un capriciu. Stăm maximum două săptămâni în casele voastre după care ne uscăm şi ajungem la gunoi. Te rog, cruţă-ne viaţa!

- Ana, am găsit bradul perfect! Imediat sunt gata.

- Nu, tata, stai! Te rog, nu mai vreau brad natural de Crăciun... 

Şi nu apuc să termin de rostit, că îl văd pe tata ieşind din pădure târâind un brad. Un vânt puternic se iscă din senin, vârtejuri de zăpadă se înalţă spre cer întocmai ca spiritul unui suflet care tocmai şi-a terminat menirea pe pământ şi mă apucă plânsul.

- NUUUUU! Te-am rugat să nu îl tai... Louie m-a implorat să nu ne atingem de pădure...

- Ana, Ana, trezeşte-te. Ce ai păţit? Ai visat urât?

- A fost doar un vis? Serios, a fost doar un vis?, rostesc în timp ce mă dau jos din pat buimacă.

- Da, a fost un vis, dar ce s-a întâmplat de eşti atât de speriată? 

- Am avut un vis îngrozitor, nu mai vreau să îmi amintesc. Ideea este că începând de anul acesta îmi doresc din tot sufletul să avem în casă doar brazi de Craciun care nu sunt naturali.

- Ok, Ana. Dacă tu găseşti o variantă bună, suntem bucuroşi să o auzim şi de ce nu, să o punem în practică. 

- Sigur, lăsaţi-mă să caut. Ştiu că săptămâna viitoare este Crăciunul, dar până mâine vă promit că voi veni cu o soluţie.

Şi după îndelungi căutări şi vizualizarea a zeci de site-uri, iată-ne a doua zi de dimineaţă reuniţi la masă, la un ceai. Şi întocmai ca în faţa unui juriu, mi-am început pledoaria.

Dragi părinţi, am promis şi m-am ţinut de cuvânt! Am soluţia! În lunga mea căutare am găsit site-ul e-sarbatoare care comercializează brazi artificiali, iar motivele pentru care vreau să cumpărăm un brad artificial sunt următoarele.

🎄 Brazii naturali versus Brazii artificiali 🎄

Suntem învăţaţi să simţim în casă mirosul unic al bradului natural verde în preajma sărbătorilor, dar trebuie să vă spun că există odorizante care imită mirosul, aşa că cea mai importantă problemă poate fi rezolvată cu uşurinţă. Ba mai mult, un brad natural care să aibă ramurile egale și să fie bogat este greu de găsit. La acest capitol, brazii artificiali câștigă detaşat.

Tata, de acum înainte nu trebuie să te mai chinui să cari brazii voluminoşi şi grei până la cabana noastră. Brazii artificiali vin pe bucăţi, în cutii destul de mici şi sunt uşor de transportat.

Apoi, aţi văzut că Mara a dezvoltat alergie la brazii naturali de Crăciun şi cât v-aţi chinuit anul trecut să aflaţi cauza... Cu greu aţi descoperit că mușchii care cresc pe tulpina bradului natural erau problema. Aceștia sunt de diverse tipuri și unii sunt greu de tolerat de către persoanele predispuse la alergii. În cazul unui brad artificial nu putem să vorbim despre prezenţa muşchilor.

🎄 Fără ace de la brad pe jos, o bătaie de cap în minus 🎄

Mama, îţi aminteşti cât ţi-a luat să aduni anul trecut de Crăciun acele căzute pe jos după ce m-am luat la alergat cu Mara şi în marea noastră euforie mi s-a prins o ramură de bluză şi l-am trântit la pământ? Aducerea din mediul lui, din pădure, în casă unde este o altă temperatură, la căldură, duce la uscarea acelor. Unde mai pui că se lipesc atât de puternic de mochetă încât cu greu le aduni, iar aspirarea lor zilnică a devenit în ultimii ani o obişnuinţă. 

🎄 Tăierea brazilor - o pagubă irecuperabilă de dragul tradiţiei 🎄

Unui brad natural de aproximativ 2 metri îi poate lua mai bine de 10 ani până ajunge la maturitate. De ce să nu alegem varianta unui brad artificial dacă aşa putem contribui la salvarea unui brad natural? Ba mai mult, dacă am începe să nu mai încurajăm comerţul cu brazi naturali prin achiziţionarea lor, nu s-ar mai tăia şi nu s-ar mai ajunge la defrişarea în masă a pădurilor.

🎄 Durata de viaţă a unui brad artificial 🎄

Nici nu putem compara durata de viaţă a unui brad natural cu cea a unui brad artificial. Bradul natural îşi pierde verdele crud şi devine un morman de uscăciune după câteva zile de la tăiere, în schimb cel artificial, dacă este asamblat, manevrat, strâns şi depozitat cum trebuie, se poate folosi şi peste 10 ani. În felul acesta, cu un singur brad artificial salvăm mai bine de zece brazi naturali în timp.

🎄 Economie achiziţionând un brad artificial 🎄

Vedem cu toţii că preţurile sunt tot mai mari de la un an la altul. Vânzătorii ţin de preţ cu dinţii până în seara Ajunului, pentru ca mai apoi, în prima zi de Crăciun, în pieţele şi locurile unde sunt vânduţi să fie lăsaţi de izbelişte, aruncaţi cu nepăsare. Un adevărat dezastru ecologic. 

Achiziţionând un brad artificial, nu mai trebuie să mergi să cauţi bradul perfect prin frig şi târguindu-te cu vânzătorii. Numai să ne gândim câţi bănuţi putem salva în câţiva ani dacă nu vom mai cumpăra brazi naturali. Un dublu câştig: nu mai încurajăm prin cumpărare comercializarea de brazi naturali şi salvăm bănuţi pentru... un cadou de Crăciun pentru o persoană dragă, de exemplu - de ce nu?

🎄 Brazii artificiali ieftini versus brazii comercializați de e-sarbatoare 🎄

În primul rând, atunci când cumpărăm brazi artificiali trebuie să avem o garanţie a calităţii. Comparativ cu brazii artificiali ieftini comercializaţi de alte site-uri sau magazine, e-sarbatoare oferă produse de înaltă calitate, produse premium care satisfac gusturile oricărui pretenţios. 

Ba mai mult, există şi odorizante - parfumuri de Crăciun pentru brazii artificiali. Poţi aduce în casa ta izul de pin, molid, scorțișoară, portocală dulce, vin fiert sau vâsc, în funcţie de preferinţe. Se pot agăța în brad sau pur și simplu se pot pune în cameră pentru a crea mirosul inconfundabil al Sărbătorilor de Iarnă! Nu în ultimul rând, cumpărăturile de pe site-ul lor sunt fără riscuri, iar un lucru care mi se pare absolut incredibil: dacă sunt persoane nemulţumite de produsele primite, suma le va fi restituită în maximum 14 zile. 

🎄 Modele de brazi artificiali disponibile pe e-sarbatoare 🎄

Site-ul e-sarbatoare oferă o gamă variată de modele de brazi artificiali de toate dimensiunile. De la culori excentrice: roz, mov, albi, albaştri şi până la brazi clasici, cu conuri, cu vâsc, ninşi, 2D, 3D, cu leduri, o multitudine de variante de unde putem alege, pentru toate gusturile şi pentru toate buzunarele.

- Ce spuneţi? Am adus suficiente argumente pentru a vă convinge că trebuie să cumpărăm un brad artificial?

- Wow, Ana! Trebuie să recunoaştem că suntem pur şi simplu uimiţi. A sunat ca un discurs al unui activist ecologist. Suntem mândri de tine, şi da, ai undă verde să comanzi ce brad vrei tu. După cele povestite de tine şi puse cap la cap, toate au căpătat sens. Trebuie să protejăm natura atât cât putem.

Sunt 5 ani de când petrecem fiecare Crăciun alături de brăduţul nostru artificial de la e-sarbatoare. În casă e linişte şi pace, iar lemnele trosnesc în foc. Mă pregătesc să merg la somn şi să aştept venirea Moşului, nu înainte de a arunca o ultimă privire pe geam, ca în fiecare seară, de altfel. Iar în depărtare, în pădurea de brazi, văd 5 luminiţe rătăcite... Or fi licurici? Nu are cum, nu e vară... Sau poate că sunt cei 5 brazi care au fost salvaţi de cumpărarea bradului artificial în cei 5 ani şi trimit un semn de recunoştinţă...  

Sursă foto: e-sarbatoare.ro, https://www.facebook.com/esarbatoare, design-ul colajelor a fost realizat cu Canva
Articol scris pentru competiţia SuperBlog 2020, Autumn edition. Sponsor: e-sarbatoare.ro


Comentarii