Treceți la conținutul principal

Când visurile prind contur cu FAVI.ro

ACASĂ... câtă încărcătură emoţională poate ascunde acest cuvânt. Acasă este şi în apartamentul cu o cameră, dar şi într-o casă spaţioasă. ACASĂ este locul unde te întorci de fiecare dată, locul unde pui capul pe pernă, unde bucătăreşti, dar şi locul relaxant unde încerci să îţi reîncarci bateriile după o zi grea la locul de muncă.

Începutul 

Pentru mine casa reprezintă un loc de refugiu, un spaţiu pe care mi l-am clădit după bunul meu plac şi după nevoile pe care le am. În urmă cu doi ani, când am început construirea casei ştiam că îmi doresc un spaţiu modest cu două camere, două băi, o bucătărie spaţioasă, un dressing, un living primitor şi o grădină unde să îmi pot planta arbuşti de toate felurile şi să decorez cu piatră ornamentală. Nu am avut nevoie de mai multe încăperi pentru că o casă o faci pentru tine, nu raportându-te la sugestiile şi nevoile celor din jur.

Am amenajat cu drag fiecare colţişor şi mi-am lăsat amprenta personală în fiecare încăpere. De exemplu, în living am vopsit cu mâna mea un perete, în bucătarie mi-am suspendat nişte poliţe din lemn unde mi-am aranjat borcănelele cu condimente, iar în camere, la ferestre, mă mândresc cu perdele croite la maşina de cusut - moştenire de la bunica.

Să construieşti o casă nu este deloc un lucru uşor. Îţi trebuie în primul rând răbdare de fier şi multă imaginaţie. Când l-am auzit pe constructor spunând: - Gata, într-o săptămână terminăm finisajele interioare... ştiam că de acolo trebuia să preiau ştacheta. Nu am stat mult pe gânduri şi am decis să apelez la FAVI - cel mai mare motor de căutare pentru mobilă şi decoraţiuni din România unde se găsesc sute de mii de produse, de la peste 200 de magazine din ţară. Astfel, cu ajutorul lui mi-am mobilat toată casa, produsele ajungând repede şi fiind pe placul meu, iar raportul calitate - preţ a fost unul excelent.

Totul a decurs fix ca o poezie:

Cu FAVI.ro e veselie,
Când casa vrei să îţi amenajezi,
Nu contează câte şi ce ai de cumpărat,
Cu click, click pe site alegi şi eşti împăcat.
Acasă produsele comandate le primeşti,
E o glumă, cumva? NU! E realitatea!
Ce comanzi, aia primeşti!

Altfel stă treaba cu toată casa mobilată. Ei bine, în amenajarea casei eu am preferat să mă axez pe ideea de simplitate, punând accent în primul rând pe calitate şi am achiziţionat piese premium, astfel am reuşit să creez un spaţiu aerisit, luminos, dar în acelaşi timp captivant la primul contact vizual. Elementele de decor au făcut şi ele treabă bună. Am cumpărat flori naturale pe care le-am pus în ghivece mari şi le-am aşezat în fiecare încăpere. Iar pe pereţi am ales să pun tablouri cu momentele cheie din viaţa mea, dar şi din luuuungile călătorii prin lume.

Care este locul meu preferat din casă?

Până acum jumătate de an aş fi zis că bucătăria. Este unul din locurile care mă relaxează, dar şi locul unde îmi petrec a doua parte a zilei încercând să inventez reţete. Am o bucătărie utilată cu toate electrocasnicele de care am nevoie, inclusiv o maşină de spălat vase, aşa că pot exersa fără a duce grija murdăririi vaselor. Când încep să gătesc, mă întind cu toate ustensilele pe blatul meu de bucătărie generos şi îmi place să le am aranjate în linie, ca nu cumva să îmi scape ceva din vedere. Ba mai mult, de când am descoperit dulciurile raw vegane, nu mai consum zahăr deloc şi fac doar prăjituri de casă. O nouă pasiune şi mai mult timp petrecut în bucătărie, aş spune.

Şi totuşi... care este locul preferat?

Ei bine, dacă ar fi să aleg doar un singur loc din casă, aş alege fără să stau prea mult pe gânduri livingul. În primul rând, sufrageria este singurul loc din casă unde se găseşte televizorul. Am preferat să fac economie de timp în avantajul altor lucruri pe care le pot face şi am decis să nu pun televizoare în camere sau bucătărie, aşa cum e la modă. De exemplu, cel mai mult, acum în anotimpul ploios, iubesc să stau pe canapeaua mea comodă, învelită cu o pătură pufoasă, cu un ceai fierbinte în mâini şi citind o carte bună. De cele mai multe ori mă "scufund" în pernele moi şi aţipesc. Sau îmi aloc două ore pentru un film de comedie în timp ce mănânc un bol cu popcorn. Ba mai mult, de pe canapea, având geamuri mari în sufragerie, tip uşă, pot admira peisajul din grădină. Mai văd cum cade o frunză din copac, cum plouă torenţial, mă mai gândesc, mai meditez şi îmi reîncarc bateriile. 

De ce livingul? 

Pentru că acolo am o masă generoasă unde luăm masa cu familia sau cu prietenii. Am vrut neapărat ca masa să fie extensibilă ca să putem încăpea cât mai mulţi. Cel mai mult îmi place să văd masa frumos aranjată, plină cu bucate alese şi pe cei din jurul ei fericiţi. Este locul unde ne adunăm cu cunoştinţele la un pahar cu vin şi unde ne spunem oful, discutăm despre ce noutăţăţi mai avem, împărtăşim planuri de viitor şi ne bucurăm de reuşitele fiecăruia. Tot la masă, în serile de weekend ne strângem să jucăm şah, table, Remi sau Activity. Nu de puţine ori, prietenii veniţi în vizită la mine s-au declarat impresionaţi de mobiler:

- Vai, Magda. Ce canapea frumoasă? De unde ai cumpărat-o? Fix modelul acesta îmi trebuie şi mie: nici prea mare, dar nici prea mică şi deschisă la culoare.

- De pe FAVI.ro este. Aşa-i că este o bijuterie? Ce îmi place cel mai mult este că au o gamă atat de variată de produse pe site încât este imposibil să nu găseşti ceva după bunul tău plac.

- Şi masa? E atât de superbă... se încadrează perfect în decor.

- Tot de la FAVI am cumpărat-o, la reducere. De fiecare dată urmăresc perioada de promoţii şi cum văd ceva redus, mai adaug în coş. Şi acum când e casa gata, parcă tot îmi mai lipseşte ceva. Şi dacă nu îmi lipseşte, cumpăr să dăruiesc apropiaţilor.
Ce îmi lipseşte din living?

Totuşi în perfecţiunea mea imperfectă simt că mai am nevoie de ceva. Un lucru după care tânjesc de foarte mult timp - un leagăn suspendat. Îmi amintesc şi acum de leagănul pe care bunicul mi-l făcuse acasă, în curte, când eram mic copil: Până la cer, bunule, hai, fă mai mult vânt! - îmi vine acum în minte. Eram atât de fascinată încât nu mă dezlipeam de el decât atunci când mergeam la somn. Anii au trecut, dar amintirea aceea încă dăinuie în sufletul meu. Şi pentru că nu mai sunt copil şi nu mă mai pot da într-un asemenea leagăn, aş vrea să îmi fac visul să devină realitate cu un leagăn mai modern în care mă pot odihni şi unde să îmi pot aminti cum era şi cum a fost cândva...
Crăciunul se apropie, am nevoie de ornamente...

Tot în sufragerie este locul unde în cei doi ani petrecuţi până acum la casă am aşezat bradul. Ştiu că mai e puţin până la Crăciun, dar nu pot să nu povestesc măcar o frântură despre acest episod şi despre această sărbătoare care încă din copilărie a fost şi a rămas preferata mea. Ca în fiecare an, şi anul acesta, locul bradului va fi în living. Îl voi împodobi aşa cum cere tradiţia, în 24 Decembrie şi voi ataşa pe fiecare rămurică cele mai frumoase ornamente. Pentru că în fiecare an mi-am propus să schimb tematica şi culorile, anul acesta voi merge pe nuanţe de verde, roşu şi alb. După ce bradul va fi gata împodobit, la baza lui voi pune 2 blăniţe albe unde vor fi aşezate darurile şi unde va fi locul pentru poze, un Moş Crăciun cu un sac în spinare şi  două felinare să creez o atmosferă de poveste. Dacă nu pot merge în Laponia, aduc Laponia în casa mea.

Nu ştiu voi cum sunteţi, dar eu pentru sărbătoarea Crăciunului încep a-mi pregăti în avans lista de cumpărături cu cel puţin două luni. De exemplu, anul acesta vreau să cumpăr din timp decoraţiunile de Crăciun pentru a orna sufrageria, mai ales că deja câţiva prieteni s-au anunţat să îi trec pe lista de vizite. Prefer să le comand online dintr-un singur loc cu ceva timp înainte pentru că e mai comod şi sigur şi vreau să evit nebunia de dinainte de Crăciun când fiecare are nevoie de ceva şi se înghesuie la cumpărături. 

Apropo, care este locul vostru preferat din casă? Şi dacă ar fi să îl descrieţi într-un singur cuvânt, care ar fi acela?


Sursă foto: FAVI.ro
*Articol scris pentru SuperBlog 2020. Sponsor: FAVI.ro






Comentarii