Treceți la conținutul principal

Care sunt criteriile după care ne alegem scaunele? Ponturi şi tendinţe în design pentru anul 2021

Cum am putea concepe oare viaţa fără scaune? Când servim masa, ne aşezăm pe scaune, la birou sau la locul de muncă, ne trebuie scaune, avem mai mulţi musafiri în vizită, este necesar să avem pregătite mai multe scaune, vrem să ne relaxăm vizionând un film sau citind o carte, răspunsul este simplu, din nou, avem nevoie de un scaun.

Scaunele sunt folosite de mii de ani în întreaga lume, iar ele contribuie în mare măsură la confortul nostru, ne fac viaţa mai uşoară şi nu în ultimul rând, fac ca locuinţele noastre să arate într-un mod mai aspectuos. Nu degeaba, când fiecare dintre noi la un moment dat trece prin etapa construirii unei case sau mutării la casă nouă, cap de listă pe lista de mobilier îl ocupă scaunele. Fiind construite din diferite materiale, cu design-uri diferite, mărimi şi forme dintre cele mai diverse, aceste piese de mobilier sunt indispensabile în viaţa noastră de zi cu zi.

Aspecte pe care trebuie să le aveţi în vedere când alegeţi scaune noi pentru locuinţă

Utilizarea lor
În primul rând, atunci când vă doriţi să achiziţionaţi nişte scaune, trebuie să vă adresaţi întrebarea “La ce voi folosi scaunele şi în ce loc din casă?”. Vă doriţi nişte piese elegante care să atragă atenţia sau nişte scaune care vor fi folosite zi de zi? Aceste întrebări au relevanţă pentru că dacă vă doriţi să cumpăraţi o piesă de rezistenţă, care să fure toate privirile celor care vă calcă pragul casei, atunci este clar că stilul şi designul sunt prioritare în alegerea lui. În cazul în care scaunele sunt folosite zi de zi, cum este cazul celor de bucătărie, trebuie să luaţi în calcul rezistenţa şi calitatea lor. 

Materialele din care sunt făcute scaunele
Indiferent că aveţi nevoie de scaune de birou, scaune pentru bucătărie, pentru masa din living unde vă primiţi musafirii sau de ce nu, pentru bar, trebuie să puneţi accent pe rezistenţa materialelor astfel încât să asigure durabilitatea în timp. Cu toţii cred că ne dorim să facem investiţii pe perioade lungi de timp şi nu în fiecare an. De exemplu, o piele bună nu se va jupui atât de repede, iar o ţesătură calitativă nu se va decolora sau toci în timp dacă este întreţinută cum trebuie.

De asemenea, este important ca spătarul scaunului să fie dintr-un material rezistent pentru a avea o susţinere bună şi pentru a nu se rupe când vă veţi întinde, un gest pe care îl fac de multe ori pe zi cei care lucrează la birou. 

Mărimea scaunelor
Una dintre cele mai frecvente greşeli atunci când vine vorba de achiziţionarea scaunelor este legată de faptul că în marea majoritate a cazurilor cumpărătorii se orientează spre piese mult prea mari sau mult prea mici raportate la celelalte elemente din încăpere. De exemplu, dacă ştiţi ce dimensiune are masa, este bine să vă faceţi o schiţă cam câte scaune ar intra la masă luând în considerare şi distanţa care trebuie păstrată între ele. Ţinând cont de acest sfat, veţi reuşi să creaţi vizual o armonie între toate elementele din încăpere.

Loturi diferite – culori diferite
Dacă trebuie să cumpăraţi patru, şase sau mai multe scaune din aceeaşi culoare şi sunt disponibile mai puţine, ar fi indicat să aşteptaţi până reintră din nou în stoc pentru a le achiziţiona pe toate în acelaşi timp. Se întâmplă ca de multe ori nuanţa scaunelor să difere. De exemplu, în funcţie de lot, culoarea mov poate varia de la prună putredă şi până la liliachiu.

Bugetul
De cele mai multe ori când vrem să cumpărăm un lucru avem un buget bine stabilit şi ne căutăm piesele în funcţie de banii de care dispunem. Însă, ca în majoritatea cazurilor, preţul va fi întotdeauna mai mare pentru scaunele calitative cu un design special şi finisaje de top. Preţul unui scaun relevă de fapt combinaţia dintre calitate, rezistenţă şi design.

Aqua - culoarea anului 2021

Sunteţi curioşi să aflaţi tendinţele cromatice alea anului 2021? Ei bine, nuanţa care va fi la mare căutare  anul viitor este Aqua. Dacă vă întrebaţi care este povestea din spatele aceste culori, ea reflectă ideea de linişte din cadrul familiei. Aqua ne duce cu gândul la albastrul deschis al oceanelor, iar specialiştii o consideră o culoare care subliniază ideea de relaxare, linişte, libertate şi poftă de viaţă.

Culoarea se poate integra cu uşurinţă în elemente de decor: un perete, un covor sau chiar scaunele în nuanţa deschisă a oceanului vor fi elementele cheie ale unui design reuşit şi de actualitate.

Totodată, potrivit specialiştilor, la mare căutare anul viitor vor fi piesele de mobilier care au în componenţa lor lemn. Este o ocazie ideală pentru a achiziţiona nişte scaune din lemn pentru a transforma casa într-o locuinţă în ton cu tendinţele anului.

Cum alegi scaunele pentru fiecare încăpere din casă

În momentul în care m-am mutat la casă nouă am ştiut că îmi revine o misiune importantă, şi anume aceea de a alege toate piesele de mobilier, inclusiv scaunele. Neavând studii pe partea de design, orice scaun aş fi văzut în orice magazin sau pe site mi se părea potrivit. Dar lucrurile nu stau deloc aşa. Tipologia scaunelor este diferită, iar prietena mea cu studii în arhitectură, mi-a sărit în ajutor cu sfaturi exact când am avut cea mai mare nevoie şi mi-a explicat că scaunele au un impact vizual puternic asupra încăperii şi trebuie alese cu grijă.

Ce scaune se potrivesc în bucătărie?

Ei bine, scaunele de bucătărie trebuie să fie din materiale uşor de curăţat, rezistente, stabile şi trebuie să  asigure confortul pe durata şederii la masă. În funcţie de spaţiul pe care îl aveţi la dispoziţie, puteţi opta pentru un scaun care se bagă sub masă pentru a face economie de loc sau dacă spaţiul este unul generos, puteţi alege scaune cu spătar sau cu braţe. 

Un alt aspect important pe care l-am luat în considerare atunci când am cumpărat scaunele a fost ca picioarele să aibă căpăcele din plastic de protecţie pentru a nu zgâria parchetul. Ştim foarte bine că de fiecare dată când ne punem la masă îl tragem pentru a ne aşeza, apoi după ce ne ridicăm de la masă obişnuim să procedăm la fel, de data aceasta  împingându-l spre masă.

De asemenea, dacă doriţi să daţi un plus de culoare scaunelor de bucătărie sau dacă vreţi să le faceţi să fie mai confortabile, puteţi opta pentru perne pentru scaun. Mi-am dat seama că îmi place mult să intru dimineaţa în bucătărie şi să observ ceva nou, aşa că mi-am cumpărat 5 seturi de perne colorate pe care le folosesc prin rotaţie şi le schimb în fiecare lună. De exemplu, dacă vreau o atmosferă în ton cu anotimpul friguros folosesc perne gri, dacă vreau să însufleţesc puţin bucătăria folosesc nişte perne deschise la culoare: verzi, albastre.

Nu în ultimul rând, în alegerea scaunelor trebuie să ţineţi cont şi de stilul în care bucătăria a fost amenajată (rustic, modern, tradiţional, contemporan, clasic, mediteranean, scandinav, industrial, minimalist, vintage etc), materialele variind de la lemn şi până la metal, iar culorile pot fi de la cele închise până la cele mai vii.

Ce scaune se potrivesc în dining (sufragerie)

Cele mai folosite scaune în zona de dining sunt cele cu spătar înalt şi şezut tapiţat. În cazul în care veţi opta pentru scaune cu cotiere trebuie să ţineţi cont şi de dimensiunile mesei.
Dacă aveţi un decor clasic, puteţi cumpăra scaune elegante. De exemplu, în casă, am adoptat stilul industrial, aşa că am preferat să aleg nişte scaune cu şezut din piele, maro închis, cu picioare din metal care mi se pare că se potrivesc la fix şi reprezintă piesele de rezistenţă ale încăperii.

Cele mai bune scaune pentru bar 

Visul meu dintotdeauna a fost ca atunci când mă voi muta la casă să am un bar exact ca în filmele americane. Nu că aş fi consumatoare de alcool, dar un astfel de loc în casă mi se pare un punct de atracţie. Cum probabil toată lumea ştie, pentru un bar este nevoie de scaune înalte. Eu am optat pentru unele tapiţate pentru că îmi place confortul. Dar dacă nu aveţi suficient loc, puteţi să alegeţi scaune fără spătar pentru a fi ascunse sub blat sau dacă beneficiaţi de mai mult spaţiu, pentru o notă elegantă puteţi să luaţi scaune cu spătar şi braţe.


Home office-ul şi scaunul de birou ideal

Din martie mi-am mutat biroul acasă, aşa că a trebuit să îmi creez confortul necesar pentru a lucra în condiţii optime. Pentru că petrec 8 ore în faţa calculatorului zilnic, am nevoie de un scaun confortabil. Recunosc că acum câteva luni, când mi-am cumpărat primul scaun de birou, am gafat-o rău. Nu l-am ales pe cel potrivit, iar după câteva zile de stat pe el am rămas înţepenită de spate şi am fost nevoită să îmi iau medical. Pentru a nu repeta greşeala mea, o să vă împărtăşesc nişte ponturi care vă pot ajuta în alegerea scaunului ideal pentru birou.

În primul rând, scaunul potrivit ar trebui: 
✅să suporte corpul uniform
✅să se regleze şi să se ajusteze uşor
✅să fie confortabil
✅să ajute în menţinerea unei posturi corecte la birou

În lunga mea căutare şi documentare pentru a alege cel mai bun scaun de birou, mai ales că după ce îmi termin programul la lucru mai continui câteva ore în faţa laptopului pentru a-mi scrie articolele, am înţeles care sunt factorii cheie de care trebuie să ţin cont.

Atenţie la adâncimea şezutului!
Adâncimea şezutului asigură confortul nostru atunci când stăm pe scaun. În cazul în care şezutul este prea mare, ne putem alege cu cefalee, dureri de spate şi gât. Totodată, şezutul trebuie să fie rezistent pentru că el asigură suportul greutăţii corpului nostru.
 
Înălţimea şezutului
Persoanele care lucrează la birou trebuie să ştie că pentru a avea confort pe parcursul celor 8 ore de lucru sau chiar mai mult, scaunul trebuie să permită atingerea podelei cu picioarele, iar şoldurile si genunchii trebuie sa fie la un unghi de 90 de grade, de aceea trebuie să ţineţi cont de reglarea înălţimii adecvate a scaunului. 

Spătarul: Forma spatarului ar trebui să urmeze curba naturală a spatelui. Un spătar înalt va sprijini şi gâtul, şi umerii.  

Braţele scaunului: ajută la susţinerea gâtului şi umerilor şi este important să fie reglate pe înălţime pentru a asigura o poziţie bună a braţelor în timpul lucrului la calculator.

Picioarele scaunului de birou pot fi fixe, însă dacă vă doriţi mai multă mobilitate, puteţi opta pentru un scaun cu picioare cu roţi.

Dacă vă doriţi un scaun confortabil pentru birou ar trebui să ţineţi cont de ponturile enumerate şi cu siguranţă veţi avea numai de câştigat, cel puţin din perspectiva sănătăţii.

Voi cum vă alegeţi scaunele? În funcţie de ce criterii? Sunt curioasă, de aceea vă propun să răspundeţi provocării mele de a completa chestionarul de mai jos.

Comentarii