Treceți la conținutul principal

Spune-mi cât de curat este la tine în salon ca să îţi spun cine eşti! Cum te ajută Medicale-Shop.ro să ţii microbii la distanţă

Sunt Ana, am 45 de ani şi deţin un salon de înfrumuseţare. A fost o dorinţă de-a mea din copilărie care s-a materializat într-un final, pentru că atunci când îţi doreşti cu adevărat un lucru şi lupţi pentru el nu are cum să nu se îndeplinească. Deşi sunt la cârma afacerii de atâţia ani, nu sunt genul de patron care vine la salon la încheierea programului de lucru pentru a încasa banii. Îmi place să muncesc cot la cot cu echipa mea, de dimineaţa până noaptea târziu. Ba mai mult, locaţia fiind într-o zonă bună a Timişoarei avem zeci de cliente care vin zilnic pentru a se coafa, a-şi face manichiura, pentru a beneficia de un tratament cosmetic sau de un machiaj profesional.

Unul dintre cele mai importante lucruri la care ţin cu sfinţenie este păstrarea curăţeniei în salon şi respectarea măsurilor de igienă. Un loc în care păşim pentru prima dată trebuie să miroasă a curat şi să inspire încredere - aceasta este una dintre regulile de aur la care am tot lucrat de-a lungul timpului pentru a o îmbunătăţi şi pentru a-mi păstra clienţii. Am avut şi un aliat pe măsură, ce-i drept, însă veţi descoperi în cele ce urmează.

Experienţa mea ca şi clientă prin saloanele de înfrumuseţare

Cu doi ani de zile înainte să îmi deschid afacerea, în fiecare lună îmi făceam câte o programare ba la tuns, ba la manichiură, pedichiură, un pensat, epilat la diferite saloane din oraş pentru a vedea ce procedee se folosesc, cum se comportă angajatele cu clienţii, şi cel mai important lucru: cât de igienic şi curat este spaţiul în care mergeam. Ce pot spune este că am avut parte doar de experienţe negative, nu că sunt foarte pretenţioasă, dar acesta esta adevărul. Ultima programare, la un salon cunoscut, chiar de fiţe aş putea spune, mi-a pus capac.

- Bună ziua! Am o programare la un tratament faci... al. Şi abia termin de rostit ideea că picioarele mi se lipsesc de podea şi abia reuşesc să mă desprind pentru a înainta.

- Scuze, a vărsat o colegă acum trei zile un pahar cu suc şi nu a mai şters.

- Vă rog să îmi scuzaţi impertinenţa, dacă aşa se poate considera, dar nu spălaţi zi de zi pe jos şi dezinfectaţi? Sunt numeroşi clienţi care se perindă dintr-o parte în alta a acestui spaţiu mic şi poate ar fi ok să luaţi în considerare acest aspect. E doar un sfat, rămâne la atitudinea dumneavoastră să decideţi.

Şi în timp ce încerc să o conving pe angajată că ar fi ok să se acorde o atenţie mai mare curăţeniei, sunt invitată să intru în camera unde se fac tratamente cosmetice.

- Vă rog să vă întindeţi, îmi spune cosmeticiana îmbrăcată într-o pereche de pantaloni portocalii şi o cămaşă în dungi.

Un miros de spaţiu închis mă loveşte din plin. Nu ştiu când a fost aerisit ultima oară, dar trec peste şi încerc să mă abţin. 

- Mă scuzaţi... mă pun direct pe masa mobilă? Nu obişnuiţi să puneţi un cearceaf de hârtie? În felul acesta clienţii nu îşi mai pun capul în locul unde şi l-a pus toată lumea care a apelat la serviciile dumneavoastră, iar microbii de pe haine nu vor rămâne pe masă. Nu aveţi un dezinfectant măcar?

- S-au terminat ambele de ieri. Nu avem ce face decât să aşteptăm până vine comanda, peste câteva zile.

Înclin să nu o cred, şi mă întind pe masă. În acest timp, cosmeticiana desface o ciocolată care pare să se fi topit. Abia reuşeşte să rupă două bucăţele şi cu mâinile pline de negreală se apropie de faţa mea să îmi pună masca.

- V-aţi putea totuşi spăla pe mâini, vă rog, înainte de a-mi atinge faţa?

Şi în timp ce o aud bombănind, se îndreaptă spre chiuvetă unde fără a pune săpun în palme (nici nu avea!), dă drumul la robinet şi se clăteşte în scârbă pe cele două degete maronii după care se şterge cu un şerveţel pe care vrea să îl arunce la gunoi, dar ratează coşul. Se face că nu l-a observat şi se îndreaptă spre mine pentru a-mi aplica masca cu argilă. Şi în timp ce o întinde, îi simt respiraţia greoaie deasupra mea. Nu am mai putut accepta şi cu jumătate de faţă pictată mă dau jos de pe masă şi izbucnesc.

- Cum intri în salon e mizerie şi pe jos nu este spălat. Dumneavoastră vă lipsesc nişte produse absolut necesare şi obligatorii care ar asigura igiena spaţiului: un săpun lichid să vă spălaţi, un spirt, un dezinfectant să mai dispară din microbii care sunt cu miile aici în încăpere... să nu mai zic de măşti şi de mănuşi de care ar trebui să vă folosiţi. Îmi pare rău, dar sănătatea mea şi confortul pe care ar trebui să îl am într-un astfel de spaţiu care ar trebui să mă relaxeze, din păcate nu îl regăsesc aici. Nu pot să merg într-un loc unde plătesc o sumă de bani considerabilă pentru a mă alege ulterior cu cine ştie ce stafilococ. În spaţiul acesta ar fi trebuit să sclipească de curăţenie.

Şi dusă am fost. Am ieşit pe uşă aşa pictată cum eram şi m-am grăbit să ajung la maşină pentru a mă şterge gândindu-mă că niciodată nu se va întâmpla aşa ceva în salonul meu.  

Medicale-Shop.ro - partenerul meu în păstrarea igienei la salon

Luni la rând m-am strofocat să găsesc un loc sigur de unde să îmi pot procura produse pentru igienă de calitate care să nu fie contrafăcute. Ei bine, la recomandarea unei prietene care lucrează pe partea de achiziţii, la spital, am ajuns să vizualizez produsele comercializate de Medicale-Shop.ro (un magazin virtual dedicat exclusiv pentru comenzile lansate de companii şi instituţii) şi să ajung să comand produsele de care am nevoie în fiecare zi.

Ca şi patron al unui salon de înfrumuseţare trebuie să ofer clienţilor mei pe lângă calitate, şi un mediu care să le confere în primul rând siguranţă. Astfel, cei trei prieteni ai mei de nădejde în lupta cu bacteriile şi microbii care mă ajută să îmi menţin clienţii mulţumiţi sunt:

Consumabile folosite la salon

Într-un salon este nevoie de multe consumabile, însă de când am descoperit Medicale-Shop.ro, partenerul meu de nădejde în lupta cu igienizarea, parcă lucrurile au devenit mult mai simple. De obicei, noi ne facem stocuri serioase astfel încât să nu rămânem fără produsele necesare curăţeniei şi igienizării. Punem mare preţ pe calitatea produselor, de aceea am ales să colaborez cu cei mai buni şi serioşi din domeniu.

Astfel, cam de două ori pe lună ne reînnoim stocurile de:

✅covoraşe antibacteriene
✅mănuşi de unică folosinţă din latex
✅măşti
✅cearceaf din hârtie
✅dezinfectant pentru mâini
✅lavete dezinfectante Clinell
✅şerveţele pliate în Z
✅alcool medicinal
✅dezinfectant de suprafeţe
✅dezinfectant intrumentar


Reguli de igienă aplicate în salon

În cei aproape zece ani de activitate mi-am stabilit nişte reguli de igienă la care contribuim cu toţii: atât eu, angajaţii mei, cât şi clienţii. Iată decalogul salonului în materie de reguli:

❗La intrarea în salon există un covoraş antibacterian. În felul acesta, evităm împrăştierea microbilor de pe încălţămintea clienţilor peste tot în salon.

❗ Tot la intrarea în salon a fost instalat un dispenser pentru dezinfectant. Fiecare client este rugat să îl folosească şi să îşi dezinfecteze mâinile.

❗ Pentru că obiectele cele mai folosite zi de zi şi atinse de zeci de persoane sunt clanţele de la uşi, avem grijă să le dezinfectăm de două ori pe zi cu spirt.

❗Podelele sunt spălate seara după terminarea programului cu dezinfectanţi.

❗Pe partea de frizerie - foarfecele, pieptenii, bigudiurile, periile rotative se dezinfectează după fiecare client.

❗În ceea ce priveşte procedurile de manichiură-pedichiură, înainte de a începe, atât angajata, cât şi clienta trebuie să se dezinfecteze pe mâini. De asemenea, vasele pentru manichiură şi pedichiură, instrumentele refolosibile se curăţă, se dezinfectează şi se sterilizează.

❗În cazul tratamentelor cosmetice, având în vedere că angajata lucrează în apropiere de faţa clientei, va purta mască până la terminarea aplicării tratamentului facial.

❗Toate instrumentele folosite de cosmeticiană, inclusiv pensetele, forfecuţele se vor dezinfecta după fiecare clientă.

❗Pe masa de cosmetică vor fi aşezate cearceafuri de hârtie de unică folosinţă care vor fi schimbate după fiecare clientă.

❗În cazul în care clienta prezintă în zona care urmează să fie tratată leziuni deschise, infecţii, inflamaţii sau boli dermatologice, tratamentul trebuie amânat.

Sper ca sfaturile mele să vă fie de folos. Cu o igienă corespunzătoare şi prin urmarea unor reguli simple de menţinere a curăţeniei şi de dezinfecţie, vom fi sănătoşi şi vom ţine la distanţă microbii, bacteriile şi bolile.


Sursă foto: medicale-shop.ro, https://www.facebook.com/medicalshoppingg, colajele au fost realizate în Canva.
Articol scris pentru SuperBlog2020-Autumn Edition. Sponsor: medicale-shop.ro



Comentarii