Treceți la conținutul principal

Afacerea mult dorită poate deveni realitate dacă te aliezi cu Frisomat

Un telefon primit în urmă cu doi ani din senin avea să schimbe tot sensul vieţii mele de până atunci.

- Bună ziua, doamna Andreea Popescu?

- Bună ziua. Da, la telefon. Spuneţi, vă rog, cu ce vă pot ajuta?

- Sunt avocatul unchiului dumneavoastră - Mircea Popescu. Ştiu că poate sunteţi surprinsă de acest telefon având în vedere că dânsul nu mai este în viaţă de câteva luni, dar în testament sunteţi trecută ca unică moştenitoare a averii dânsului.

- Scuzaţi-mă, dar chiar sunt debusolată... unchiul Mircea mi-a lăsat bunurile lui? Eu am viaţa mea, sunt plecată de zece ani în State, mi se pare ireal ce îmi spuneţi. Nici nu ştiam că unchiul deţine proprietăţi.

- Cred că m-aţi înţeles greşit. Vorbim doar de 20 de hectare cu viţă de vie în comuna Măceşu de Sus. Atât!

- Comuna Măceşu de Sus? Nici măcar nu ştiu unde este pe hartă. O să fac un efort şi o să vin în ţară pentru a vedea despre ce este vorba pentru că sunt în ceaţă.

Şi după o lună de la convorbirea cu avocatul, iată-mă ajunsă în... Măceşul de Sus, undeva în România, la capătul pământului, încălţată cu cizme până la genunchi să nu mă umplu de praf şi o pălărie texană care să mă apere de soarele nimicitor. Când am văzut despre cât pământ este vorba încât nici rândurilor de vie nu li se vedeau capătul, am vrut să dau un urlet şi să o iau la fugă. Să ajung de la munca mea la birou, în costum alb imaculat, într-o clădire cu aer condiţionat direct în praf, pe câmp pe o căldură infernală... nu, nu, nu! Asta clar nu e de mine! Dar fix când m-am întors să plec vrând să renunţ la tot, în gând mi-au venit în minte vorbele unchiului din scrisoarea pe care avocatul mi-a dat-o să o citesc:

Nu pot să îl dezamăgesc pe unchiu!, mi-am zis în gând. Am avut în jurul meu de-a lungul timpului atâţia oameni coordonatori de business-uri încât cred cu tărie că voi reuşi să fac ceva. 

Totul a început cu un pix şi o agendă unde mi-am planificat pe zile lucrurile pe care le aveam de revizuit şi de făcut, dar şi detalii despre cum urma să îmi gestionez bugetul astfel încât să nu dau faliment. 

Şi uite aşa, câteva luni mai târziu, mai exact după doi ani, toţi oamenii din sat mă cunosc şi mă respectă pentru tot ce am reuşit să clădesc într-un timp scurt - o adevărată afacere cu vinuri apreciate atât de români, cât şi de străini. 

Însă un gând nu îmi dă pace. Sezonul culesului se apropie, recolta este mai bogată ca niciodată, iar crama veche şi mică ridicată acum 30 de ani de unchiu îmi dă mari bătăi de cap. E nevoie de mai mult spaţiu pentru o reorganizare. Şi chiar în timp ce îmi bat capul cum să o scot la capăt, îmi sună telefonul - un vechi amic stabilit în Belgia. Să îi răspund, să nu îi răspund, am atâta treabă şi atâtea gânduri...

- Bună, Dane!

- Salutare, măceşanco! Am auzit că ai devenit milionară peste noapte şi am sunat să te felicit! Glumesc, sa ştii...

- Dane, nu m-ai prins în toane bune, nu îmi arde de glume! Am atâtea pe cap acum... Vreau să contruiesc o cramă de la 0 şi nu ştiu cu ce să încep. 

- Wow, Andreea! Nu ştiam că vrei să ridici o cramă de la 0, dar îţi pot da o idee. În Belgia, eu lucrez la Frisomat - o firmă care se ocupă cu construirea de hale metalice. Procesul este unul simplu. Practic, noi proiectăm orice tip de hală doreşte clientul, ne ocupăm de producerea ei şi a elementelor care o compun, o livrăm oriunde vrea clientul să fie instalată, ba mai mult avem oameni care se ocupă şi de asamblarea ei. Deci tu poţi avea propria cramă la Măceşu de Sus fără prea mare bătaie de cap. 

Dacă dorești, te pot pune în legătură cu un reprezentant Frisomat din România pentru a discuta mai multe detalii despre dimensiuni, să îţi facă un calcul pentru hala metalică şi să discuţi cu el alte lucruri pe care le consideri relevante. 

- Vai, Dane! Muţumesc mult de ajutor! M-ai salvat! (Şi când te gândeşti că nici nu am vrut să răspund la telefon. Trecea norocul pe lângă mine!)

După discuţia avută cu prietenul meu Dan, acesta s-a ţinut de cuvânt, a luat imediat legătura cu colegii lui şi am fost sunată de un reprezentant Frisomat România.

- Doamna Popescu? Bună ziua! Numele meu este Iulian Ionescu şi sunt reprezentant Frisomat România. Am înţeles că doriţi să ridicaţi o cramă şi aveţi nevoie de ajutor.  

- Bună ziua, încântată de cunoştinţă. Recunosc, situaţia mă cam depăşeşte şi am nevoie de ajutorul unor experţi. Aş vrea să construiesc o cramă care să aibă o capacitate undeva la 400 de metri pătraţi şi aş vrea să fie compartimentată astfel încât să încapă undeva şi utilajele de recoltat, să am spaţiu suficient şi pentru butoaiele şi sticlele din cramă, dar și un loc pentru invitaţii pe care o să-i chem la degustări. Se poate?

- Sigur că se poate. O cramă de la Frisomat este tot ce aveţi nevoie. Vă garantăm că halele noastre din metal sunt cele mai spaţioase şi solide. Dacă îmi daţi voie să vă dau o sugestie, având în vedere numeroasele proiecte pe care le-am coordonat până acum, hala poate fi împărţită în trei: o parte unde să fie crama împreună cu un depozit pentru sticle şi ambalare, un salon destinat special conferințelor și întâlnirilor pentru degustări, iar cealaltă parte a clădirii putem să o alocăm exclusiv unui garaj pentru adăpostirea utilajelor de recoltat.

- Sună minunat! Este tot ce am nevoie. Numai că am o nedumerire. Cum ajunge crama mea pe câmp, la Măceşu de Sus? Nu e ca şi cum vezi muncitorii la faţa locului clădind puţin câte puţin în fiecare zi. Am înţeles de la prietenul meu Dan că veţi lucra la ea şi apoi o veţi transporta.

- Da, în primul rând noi ne vom ocupa de proiectarea halei. Apoi vom trece la a doua etapă - producţia. Trebuie să menţionez faptul că aceste construcții prefabricate din oțel laminat la rece utilizează cu 30% mai puțin oțel comparativ cu halele metalice realizate din oțel laminat la cald. Ce garantăm? Că va fi solidă şi durabilă. Apoi, după ce procesul de producţie este gata, o vom livra în locul unde doriţi să fie instalată. Tot echipa noastră se va ocupa de montaj, deci nu aveţi de ce să vă faceţi griji.

- Mi-aţi luat o piatră de pe suflet. Totuşi, am o curiozitate, materialele de construcţie Frisomat pentru cramă îmi oferă garanţie în timp?

- Sigur că da! În primul rând, materialele nu sunt toxice, nu degajă noxe, nu sunt radioactive şi nu sunt incluse în lista substanţelor potenţial cancerigene. Un al doilea lucru benefic este economia de energie datorată izolării termice. Materialele şi montajul sunt garantate pentru o perioadă de 2 ani. Nu în ultimul rând, în funcţie de grosimea panourilor alese puteţi beneficia de protecţie împotriva zgomotului.

- Minunat! Aş mai avea câteva cerinţe. Pentru cramă, aş dori luminatoare pe 10% din suprafaţa acoperişului pentru a asigura suficientă lumină naturală în interiorul halei și un acoperiş în două ape cu pantă de 22°. De asemenea vreau să fie izolată cu o uşă dublă culisantă, iar faţada să fie roșu intens, bordo.

- Sigur că se poate. Mă bucur să aud că acordați o importanță atât de mare detaliilor și sunt încântat să răspund afirmativ la toate dorinţele dumneavoastră.  

- Vă mulţumesc pentru amabilitatea cu care mi-aţi oferit lămuriri. Care ar fi următorul pas?

- O să vă rog să îmi trimiteţi pe adresa de mail lungimea, lăţimea şi înălţimea halei, iar eu vă voi face o ofertă de preţ. Dacă veţi vei fi de acord, putem să ne apucăm de treabă. Totodată, mai trebuie să menţionez faptul că pe tot parcursul operaţiunii de construire a halei noi suntem în legătură cu clientul indiferent de ce nelămuriri are.

- Încă o dată, vă mulţumesc pentru timpul acordat. O să vă trimit detaliile legate de dimensiuni şi aştept o ofertă de preţ. Sunt sigură că vom colabora împreună. 

Sunt trei săptămâni de când am bătut palma cu cei de la Frisomat pentru construirea cramei, iar totul a decurs conform planului. Pe tot parcursul proiectului am ţinut legătura cu un reprezentant şi am ştiut în ce stadiu se află. Dacă mi-ar fi spus cineva acum câteva luni că în câteva săptămâni voi avea o cramă la Măceşu de Sus, nu aş fi crezut. 

Astăzi are loc inaugurarea proiectului meu de suflet în care mi-am pus toată energia și mi-am investit toate economiile - inaugurarea cramei şi totodată va avea loc o degustare de vinuri. Abia aştept să aud părerile celor din jur. 

P.S: Sunt sigură că toţi vor fi uimiţi. Nu că mă laud, dar crama mea este o inovaţie.

Dacă sunteți tentați și voi să achiziționați o hală, fie că este vorba de una industrială, agricolă, o sală de sport, evenimente sau de ce nu, o arenă de echitație, puteți să urmăriți videoclipul de mai jos pentru mai multe detalii.


* Sursă foto: frisomat.ro, design-ul special și prelucrarea colajelor s-a făcut cu Canva.
* Sursă video: Youtube Frisomat
* Articol scris pentru SuperBlog2020, Autumn edition. Sponsor: Frisomat

Comentarii