Treceți la conținutul principal

Nu deranjați! Sufletul meu este în renovare!


     Astăzi, Soarele a fost cam insistent. Razele lui m-au trezit de dimineață. N-am avut de ales, am sărit din pat și ca de fiecare dată, m-am îndreptat către geam. Inima a început să-mi râdă de bucurie. Parcul din fața blocului era plin de copii gălăgioși care cântau și țipau cât puteau de tare, copacii înfloriți împrăștiau un iz puternic de parfum, iar verdeața te îndemna să ieși cât mai repede afară, la plimbare. 
     Și cum Primăvara dă semne că se instalează, am hotărât să trag obloanele sufletului și să văd ce schimbări pot face, să reorganizez și să scot tot ce am acumulat cu sau fără voia mea. Vreau să alung tristețea, straturile de gheață care s-au depus pe pereții sufletului meu, vreau să încep curățenia de primăvară. Vreau să  mă dezinfectez de dezamăgiri, de regrete, de durere, de indiferență, de neputință. Trebuie să șterg bine și ferestrele, uneori lacrimile mi s-au scurs până în adâncul sufletului. Urmele de sare trebuie șterse bine cu buretele. 
     E vremea curățeniei! Nu pentru că e primăvară, ci pentru că sufletul are nevoie de liniște, de eliberare, de un nou început. În momentul în care ne eliberăm, renaștem. După ce terminăm de curățat, e lesne de înțeles că trebuie să ne apucăm de redecorat. Când o iei de la capăt, trebuie să schimbi anumite lucruri tocmai pentru a lăsa în urmă lucrurile care te-au apăsat și ți-au îngreunat traiectoria. Tot curățând și aruncând ce nu-ți mai folosește în încăpere, trebuie să umpli golul. Așadar, încep prin a agăța câteva tablouri de speranță, câteva flori multicolore pentru a-mi readuce în suflet frumusețea și puritatea, pe jos pun un covor verde de speranță, la geamuri pun o perdea de credință, pe masă un coșuleț de prietenie și la urmă îmi îmbrac sufletul într-o rochie elegantă de gală. Ca totul să fie perfect, nu rămâne decât să luminez încăperea cu iubire și fericire. 
     Curățenia e gata, sufletul e din nou liber și primitor. Miroase a parfum. Simțiți? Eu simt miros de tei!


Comentarii